Miss Caroline
  • HELLO!
  • MATKA TEŻ CZŁOWIEK
    • gadżety dla rodziców
    • macierzyństwo
    • matka też człowiek
    • moda
    • psychologia i psychiatria
    • samodzielne macierzyństwo
    • uroda
  • LIFESTYLE
    • podróże
      • Azja
      • Korea Południowa
      • może nad morze?
    • kultura
      • filmy
      • książki
      • muzyka
      • sztuka
    • HOME
      • kuchnia
      • praca zdalna i blogosfera
      • wnętrza
      • zdrowie
  • DIY
    • bullet journal
    • szycie
    • tutoriale
    • wydrukuj
  • PARENTING
    • biblioteka małego człowieka
    • dziecięte gadżety
    • moda
    • psychologia dziecięca i nastolatków
    • szkoła i nauka
    • zabawa
      • hobby
  • @
  • HELLO!
  • MATKA TEŻ CZŁOWIEK
    • gadżety dla rodziców
    • macierzyństwo
    • matka też człowiek
    • moda
    • psychologia i psychiatria
    • samodzielne macierzyństwo
    • uroda
  • LIFESTYLE
    • podróże
      • Azja
      • Korea Południowa
      • może nad morze?
    • kultura
      • filmy
      • książki
      • muzyka
      • sztuka
    • HOME
      • kuchnia
      • praca zdalna i blogosfera
      • wnętrza
      • zdrowie
  • DIY
    • bullet journal
    • szycie
    • tutoriale
    • wydrukuj
  • PARENTING
    • biblioteka małego człowieka
    • dziecięte gadżety
    • moda
    • psychologia dziecięca i nastolatków
    • szkoła i nauka
    • zabawa
      • hobby
  • @
praca zdalna i blogosfera

Czy copywriting może być zawodem dla wszystkich?

3 czerwca, 2017 1 listopada, 2022 Miss Caroline1 comment2548 views

Często mówi się, że pisanie i przygotowywanie treści nie jest zajęciem wymagającym i tak naprawdę może to robić każdy. Warto jednak podkreślić, że nie każdy jest w stanie napisać dobry pod względem warsztatowym i copywriterskim tekst – czy zatem copywriting może być zawodem dla wszystkich?

 

Kreatywność

Po pierwsze – w tym zawodzie liczy się kreatywność, bez względu na miejsce zatrudnienia. Niezależnie od tego, czy copywriter jest freelancerem i – pracując zdalnie – realizuje opisy produktów dla sklepu internetowego, czy pracuje w agencji reklamowej i opracowuje treści pod kampanię reklamową – wszędzie tam, gdzie zastosowanie znajdują usługi copywriterskie, liczy się kreatywność.

Kreatywność liczy się zarówno w tekstach bardziej wymagających, jakimi są na przykład artykuły eksperckie czy specjalistyczne, w których duże znaczenie ma również głęboka znajomość branży czy tematu, jak i na przykład przy opisach produktów, gdzie zazwyczaj większe znaczenie ma ilość i unikalność tekstu. Często też kreatywność jest potrzebna wówczas, kiedy copywriter sięga po dziennikarskie formy wypowiedzi.

Warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie cechy powinien mieć copywriter i co musi umieć? Przede wszystkim chodzi o umiejętność poprawnego pod względem językowym pisania oraz przygotowywania treści pod jasno określone wymagania, czy to wynikające z cech gatunkowych danego tekstu, czy z algorytmu wyszukiwarki internetowej.

Wydaje się, że nie jest sztuką stworzyć pod dobry, specjalistyczny tekst poprzedzony odpowiednim researchem. Tak naprawdę wgłębianie się w każdą branżę jest wyzwaniem dla nawet zręcznego copywritera, szczególnie jeśli nie ma wykształcenia w danej branży. Należy sobie bowiem uświadomić, że z usług copywritera korzysta obecnie wiele firm z różnych rynków, które wymagają między innymi przygotowywania treści wysokiej jakości, rzecz jasna pozbawionych jakichkolwiek błędów.

Wysoka jakość

Należy więc uzmysłowić sobie, że copywriting wiąże się z researchem – tym głębszym, im poważniejsze jest zlecenie. Z drugiej jednak strony copywriting to również treści kampanii reklamowych, a więc między innymi tworzenie sloganów i haseł.

Warto podkreślić, że w znacznie większej części pracy copywritera wysoka jakość tekstów musi zostać zachowana. Niska jakość dotyczy przede wszystkim pisania, by zaspokoić algorytm wyszukiwarki – tekst ma wówczas wartość pozycjonerską i nie jest tak naprawdę zorientowany na czytelnika.

Tak czy inaczej copywriting jest dla osoby, która lubi pisać i nie ma jakichkolwiek oporów przed tworzeniem tekstów niskiej, średniej czy wysokiej jakości. Jednocześnie należy zadbać o szereg zasad, by tekst był dobry pod względem merytorycznym i warsztatowym. Nie da się ukryć, że nie jest to zawód dla każdego, mimo że każdy może pisać.

Największą uwagę należy zwrócić w kierunku kreatywności – pisania zgodnie z zasadami językowymi czy wymogami gatunkowymi można się nauczyć, kreatywność zaś należy wyczuć, co jednym przychodzi łatwiej, innym zaś trudniej. Ważne jest to, by ćwiczyć jak najwięcej.

Więcej informacji
Tekst powstał we współpracy ze stroną https://profesjonalnycopywriter.pl/ na której dostępne są usługi copywriterskie.
Miss Caroline3 czerwca, 2017
previous story

BEZPIECZNY DOM – MONITORING DOMU Z LOCON

next story

Marketing sklepu internetowego, a promocja handlu stacjonarnego – podobieństwa i różnice

you might also like

5 RZECZY NIEZBĘDNYCH PRZY PRACY ZDALNEJ

3 czerwca, 2017 1 listopada, 2022

Marketing sklepu internetowego, a promocja handlu stacjonarnego – podobieństwa i różnice

3 czerwca, 2017 1 listopada, 2022

Umysł klienta jest wiele wart

3 czerwca, 2017 1 listopada, 2022

Jeden komentarz

  1. Bookendorfina Izabela Pycio pisze:
    4 czerwca, 2017 o 20:12

    Praca, która daje mnóstwo satysfakcji, rozwija w wielu dziedzinach. :)
    Bookendorfina

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

H E L L O


Karolina Lewandowska
Mieszkająca nad morzem kobieta, po uszy zakochana w muzyce klasycznej i wszystkim, co koreańskie. Niegdyś poruszała tematy, które często bywały przemilczane przez wiele blogerek. Zniknęła na wiele miesięcy, podczas których całkowicie odcięła się od blogowania. Mówi się, że ją albo się kocha, albo nienawidzi - po której stronie staniesz?


    ARCHIWUM:

    2013 - 2023 © KAROLINA LEWANDOWSKA | BLOGIEM OPIEKUJĄ SIĘ MNISI Z ZENBOX.
    Karolina nie przepada za ciasteczkami. Zjesz jedno za nią? Pewnie! Odrzuć.
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    SAVE & ACCEPT